Felanmälan
Felanmälan för:
Felanmälan – fastigheten och allmänna utrymmen
Bredablick Förvaltning AB
Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vardagar 07.00 – 16.00
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta Bredablick Förvaltning på 010‑177 59 00.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Felanmälan – hissar
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.
Felanmälan – lägenheten
Lägenhetsinnehavaren ansvarar för de flesta fel och skador i lägenheten. Är du osäker på var ansvaret ligger kan du kontakta styrelsen på formuläret nedan.
För åtgärd av fel i lägenheten kan du kontakta Bredablick eller annan valfri leverantör. Kostnaden betalas då av lägenhetsinnehavaren.
Felanmälan på bredablickforvaltning.se
Tel 010‑177 59 00
Vattenskada
Om en medlem/ boende har en misstänkt vattenskada, anmäls detta direkt till Bredablick. De kommer att beställa besiktning av er misstänkta vattenskada. Bredablick eller besiktningsmannen kommer att kontakta er.
Besiktningskostnaden kommer att faktureras er, om det visar sig att er utrustning eller ni orsakat vattenskadan. Ni ska snarast anmäla misstanke om vattenskada till ert försäkringsbolag också.
Felanmälan – skadedjur i lägenheten
Via vår fastighetsförsäkring på Trygg-Hansa har vi samarbete med Rentokil.
Vid problem med skadedjur i lägenheten kontaktar du Rentokil på 0771-122300 eller via https://www.rentokil.com/se/kontakta-oss Vid kontakt uppger du att du ringer från Brf Nockebylunden.
Tjänsten är kostnadsfri.
Felanmälan till styrelsen
För ärenden gällande trädgården, skyltning eller annat i de allmänna utrymmena kan du kontakta styrelsen via formuläret nedan.
Om du har flera ärenden – skicka gärna in varje ärende separat så underlättar du ärendehanteringen.